ah, julefrid över nejden rår.. .

I år har jag gjort en liten specialare, helst av allt hade jag låtit bli att köpa julklappar överhuvudtaget dels för att det är dyrt och dels för att det är hemskt tråkigt. Men folk har då en tendens att tro att man inte bryr sig eller är snål  och därför har jag i alla år varit illa tvungen att julhetsa precis som resten av befolkningen, trängas och svettas i butiker med andra människor och sedan låtsas att man köpte "sånt som man själv skulle vilja ha, det är tanken som räknas"-presenter.  Men i år blir det inget i den stilen. I år har jag varit en kreativ pysseltomte och gjort egna presenter. Eftersom ingen jag känner läser den här bloggen än så kan jag ju avslöja att jag tryckt tröjor. Jag har köpt textilfärg och tagit fram mina estetiska anlag, resultatet är helt fantastiskt måste jag säga, sjukt snyggt. Bilder kommer senare.

Annars då? Jo igår var min plan att handla lite kläder men det gick helt i stöpet efter en kvart ungefär. Jag fick små neurotiska sammanbrott av affärernas bakgrundsmusik. Julmusiken. Hur fungerar det för alla expediter? Blir de sjuka i huvudet efter december månad? det hade jag nog blivit, jag gillar julmusik men inte julskval, alldeles fruktansvärt usch.

mvh eder surtant i cyber


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0