Ko-stall V.S Blå Hallen


Ännu ett exempel på min totala på oförmåga att hantera kontraster i livet började formas idag. På onsdag ska jag på Nobelfesten och högtidsdräkt är ju som bekant dress code. Till vardags har jag nästan alltid jeans och min stil är ganska minimal och subtil, jag är inte bra på bling bling. Dessutom jobbar jag med att vaccinera kor och det är inte så himla glamoröst. Men nu är målet alltså att ösa på med allt guld och glitter som går att hitta. Jag började så försiktigt att putsa mina svarta skor, vädra långkappan, låta sy upp en sjal och försöka välja smycken. Min kära mor har rotat fram sina auktionsfynd och nu ska jag alltså välja. Guld eller silver? Stenar eller slätt? Antikt eller nytt? Detta är verkligen ett sinnessjukt lyxproblem och jag äcklas lite av mig själv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0