re: hype (hajp?)

Jag läser på aftonbladet (http://www.aftonbladet.se/kultur/article3915275.ab) att det nu blivit populärt bland recensenterna att såga hyper så fort som möjligt. Har de bara den fundamentala mänskliga längtan efter att vara unika eller är de verkligen av ett annat släkte, möjligen en kombination? Jag undrar hur många gånger man låtit betyget i en recension avgöra valet av bok, film, musik etc. "De säger att den där filmen ska vara bra" - "Jaha, man kanske skulle se den då."   

Julen har förresten varit här, god jul, bästa presenten var ett par skinn-handskar eftersom jag annars låter mina händer vara bara och spricka i kylan, vilket de visserligen gör i alla fall efter en tid. Jag har inte handlat kläder på ett halvår men man kanske borde hjälpa till i kampen mot finanskriser och köra en ordentlig shoppingrunda i mellandagsrean? Samtidigt kan jag inte riktigt hålla med om att enda lösningen ut ur alla finansproblem är ökad konsumtion, man kommer aldrig kunna grunda hela välfärden på köphets, kanske ökad handel med tjänster och icke fysiska ting. Mer om mina fantastiska ekonomi-teorier en annan gång.

Jag frågar också mig själv vad man bör göra på nyårsafton.


julafton hemma, när kommer låten Green Christmas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0