en fix idé

ett av mina största problem som fotograf är att jag har blivit för bekväm i mina val av motiv och vinklar. allt för sällan vågar jag testa någonting helt nytt eftersom jag tycker det jag gör nu redan är så bra. till exempel är jag besatt av symmetri och gillar att fånga saker rakt framifrån eller på något annat sätt som gör att det, med matematisk precision, blir korrekt
ex 1 , ex 2
.. jag kan må fysiskt illa av osymmetri om det är omedvetet gjort.

när det gäller motiven så tycker jag om att få med himlen och molnen på en kant. gärna en distinkt himmel som liknar ett fast element som går att ta på. en hotfull himmel som när som helst kan falla ner som här. Bilden nedan är fotograferat idag längs kajen i Ystad.



Hur gör man för att tänka utanför sina invanda mönster? Jag hade velat göra något i stil med Hedi Slimane. Fotografera vackra, dekadenta människor. Skit och smuts på ett romantiskt och stiliserat sätt. Jag älskar det. Men jag kan inte förmå mig att bryta mönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0