impact 1337

Jag sitter mitt emot min kära mor och gör bankärenden här hemma när hon plötsligt utbrister "Fuck! - datorn stängde av sig" varpå jag mumlar att "jaja, PC..man kan ju inte ha en PC"  hon replikerar "PC? snarare jävla CP". 
Detta scenario är bara ett i raden av märkliga yttranden från hennes sida, ofta hör jag hur hon adapterar mitt och min systers vokabulär för att sedan blanda det med fackspråk från juridik och medicin. Jag tror inte ens att hon lägger märket till denna urholkning av sitt språk själv och jag vet inte heller ifall hon förstår graden av ironi när jag häver ur mig uttryck på leet-språket. Eller när jag bara är fett gangstah och försöker memorera rap-texter som jag sedan repeterar högt på långpromenader. Undrar hur länge jag kommer kunna hålla i sär mitt formella vokabulär från min sjukligt oseriösa sida som hämtar inspiration från http://www.urbandictionary.com/



Rich? I'm already that 
Gangsta, get a gat 
Hit a head in a hat 
Call that a riddle rap 
Shit, f**k the chitter chat 



peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0