jag är med i hypen

Idag fick jag en invite från en av de mest hypade musiktjänsterna som tillkommit på senaste tiden, nämligen Spotify. Hela tjänsten går ut på att man kan streama musik online genom ett program till datorn. Du har alltså inte låtarna fysiskt men kan lyssna på dem i ett program som till utseendet påminner om iTunes. Spotify har kontrakt med flera av de största skivbolagen så hela tjänsten är alltså laglig, nackdelen är att finansieringen sker genom ett litet reklamavbrott på 30 sekunder var 6.e låt, samt att man måste få en sk. invite för att kunna ta del av det hela.
Jag är överväldigad, det finns så otroligt mycket musik att jag blir alldeles matt. Nu har jag alltså underhållning för en oöverskådlig framtid. Jag undrar bara hur jag ska göra för att hitta ny bra musik. Hur går det egentligen till när man hittar nya favoritband? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0