OPK del 1

Det är irriterande med människor som är onödigt pk, och sen när blev det en dålig sak att skratta? Det är bra och nyttigt att skratta. 

Idag skrattar jag åt skåningar på fest, deras kläder, poser och namn på mingelbilder. Detta genom den eminenta mingel-avdelningen på Ystads Allehandas hemsida. YA är en lokaltidning enligt konstens alla regler. Prenumererar man på den tidningen behöver man aldrig igen köpa seriealbum och liknande. Det roligaste var nästan när de i december lanserade  web-tv med klipp på luciakandidater från bl.a Skurup, Sjöbo och Tomelilla.  lyteskomik på en banal, men ack så underhållande nivå!

Igår var jag på 90-tals-klubb på Smålands nation. Det gör jag aldrig om. 90-talet var en mellanålder inom alla områden. Musiken och kläderna  bestod till största del av plast och hårgelé. Att dansa med ironi är en svårt och onödigt att lära sig, jag föreslår att alla spotify:ar fram låten Scatman och försöker svänga sina lurviga, inte det allra lättaste.


lokaltidningen minglar=underhållning




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0