kallt kallt kallt

Förra året drabbades kritikerkåren av något slags grand error. Helt plötsligt kunde jag i alla tidningar läsa att den bästa artisten som dykt upp på flera år i Sverige hette Nordpolen och var precis vad vi behövde i svåra finanskristider. Lite spänd sökte jag upp Nordpolen och lyssnade snällt, flera gånger för att kunna uttala mig med fog. Det var som Kejsarens nya kläder; var det bara jag som såg att han var naken? Sämre svensk artist får man leta länge efter. Det dröjde enda till förra veckan innan jag fick vatten på min kvarn. Då fick jag se det här klippet upp på youtube. Och jag ska knappt ens uttala mig för jag tycker att stackars Nordpolen som drabbats av en hybris, bör straffas och förpassas längst ner i Helvetestratten. En kille som gjort en fin och efterlängtad gall-spya över nOrDpoLen förtjänar en eloge genom länk från blogg till blogg

Hoppas att det inte dyker upp fler nakna artister i år. Imorgon ska jag vädra mina känslor om The Knife och Fever Ray, goda ord. Stay tuned!




såhär ensam är Nordpolen. och såhär ensam vill och bör han förbli. adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0