lite tankar

När jag springer har jag aldrig musik med mig, tycker mer om att höra mina egna andetag och lyssna på naturen runt omkring. Ofta ser jag mycket djur i området där jag springer. Grävlingar, örnar, rävar, hjortar. Likt en safari. Jag kommer ofta på briljanta idéer och lösningar på problem, jag blir kreativ. Några saker som är bra om man vill komma igång med träning är att försöka satsa på att träna varje dag, oftast blir det inte så, men att sikta mot stjärnorna och träffa trädtopparna brukar bli resultatet 4-5 pass i veckan är optimalt. En del människor säger att de inte har tid att att träna och det är som regel en riktigt dålig lögn. Alla har tid att träna, hellre 20 minuter om dagen än klumptimmar under helgen. Alla kan avvara 20-30 minuter och den enda anledningen till att folk inte kommer ut är av ren lathet. De tittar på TV, sitter framför datorn eller går upp för sent på morgonen. Det enda som krävs är att man bygger upp motivation och lust inför träningen. Man måste ha ett positivt minne från varje träningspass så det är bra om man inte tar ut sig helt (om det inte är det som skapar lusten förstås). Man har bara en kropp och den är värd att investera i. 1000 kr för ett 6månaders gymkort är alltså ingen summa om man tänker på hur mycket bättre man kommer må och de sjukdomar man kommer att kunna undvika.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0