Vecka 23.

Måndag: Inledde dagen med min vanliga 5km promenad. Sen på kvällen; äntligen! Jag hade bara tänkt springa 5km först, men när jag stod vid vägskälet fortsatte jag, så det blev 8km. Ingen syra i benen direkt, men väldigt tungt. Förmodligen har jag aldrig sprungit så långsamt. Men jag är galet nöjd ändå! Nu kan det bara bli bättre. Jag jobbar på att få in 12/13km-rundor lite längre fram. Milen ska springas på under 50min innan sommaren är slut!
Tisdag: Medveten vila för att inte förstöra effekten av gårdagen. Men promenad förstås, 5km.
Onsdag: f.m 5 km promenad e.m 8 km löpning. Sen fartlekar med min käre far. inkl höga knän och sparka  bak.
 jag gillar verkligen inte att springa intervaller, något som man tyvärr måste göra om man vill bli snabbare. så istället för det så brukar jag emellanåt köra lite "fartlekar" typ spurta 60 m -> jogga tillbaka. lite höga knän, sidosprång och andra saker för att stimulera muskeltillväxt och öka smidigheten. garanterad träningsvärk om man gör rätt!
Torsdag: Vila, bara promenad
Fredag: På gymmet: 3km löpning som uppvärmning, lite intervallinspirerat varvat med backar. 10 min rodd. 10 min "trappor" (vet inte vad den maskinen heter egentligen?!) efter detta gick jag på en timme gympa m. extra stång. Resultat: SJUK träningsvärk och helt utpumpad.
Lördag: Efter min systers chokladkaka (som närmast liknade okoagulerad smet) kommer jag snart sticka ut på en 5 eller 8 km löprunda. Ikväll blir det techno på Babel i Malmö - Booka Shade spelar. Jag ska röja. Kommer bli så fett.
Söndag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0