Vecka 24. (studentvecka=mycket fest)

Målet för veckan var att gå på många fester men försöka undvika alkohol för att inte försämra formen ytterligare. Det brukar finnas mycket, och god, mat på studentfester så det här med att bli lite lättare för att kunna springa snabbare får vänta till nästa vecka.
Måndag: Festefeste, men jag cyklade tempo 1,6 mil för att handla studentpresent och det var väl bra.+promenad
Tisdag: Festefeste men promenad
Onsdag: 8 km löpning tog typ 45 min, mitt tempo har försämrats avsevärt, och några muskelbitare efteråt
Torsdag: Gym: 4km uppvärming, rodd 10min, cross 20min. armhävningar o situps. festefeste på kvällen
Fredag: Regnet öser ner där ute. så jag borde dra till gymmet. (blev inget med det, var är sommaren?)
Lördag: Gym: 4km på bandet med ordentliga spurtar de sista 2 km, jag är verkligen ingen kortdistansare så denna pulshöjare resulterar i flås haha. cross 20min, "trappor"/step 15min (vad heter det eg?!) rodd 5min och de obligatoriska armhävningarna med benen på medicinboll samt situps. ingen paus mellan seten. komprimerad träning=effektivt och nice.
Söndag: Wow, idag sprang jag 8,5km med farthållare. dvs med min pappa samt tre hundar. min pappa har löptränat dubbelt så länge som jag har levt och hundarna älskar att springa. ojoj vad jag fick mjölksyra men jag saktade trots detta inte ner en enda gång. pappa var märkbart irriterad över min "mördarsnigelfart" men jag förbättrade min tid på 8 km med 7 minuter minst. kör jag två pass likt detta i veckan borde det kunna gå att se en förändring haha. slut på fettoveckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0