Vecka 25.

Måndag: Hade lite hybris efter mitt fina träningspass igår så jag satte iväg i full karriär utan en tanke på att hålla ett jämnt tempo. Benen kändes gjutna i sten och efter 5km började det bli riktigt tungt. Jag var tvungen att gå 200 meter, för att sedan långsamt och surt småjogga sista biten. Inte ett dugg kul. I veckan ska jag försöka få in lite andra muskelgrupper än benen.
Tisdag: -
Onsdag: - misshandel av mina fötter i nya skor på promenad i Köpenhamn. regel nr 1: var snäll mot dina fötter; bekväma ingångna skor och fotbad. annars blir resultatet blåsor och sprickor vilket är onice.
Torsdag: 8,5 km snabb löpning. Helt fantastisk löprunda. Benen gick av sig själva och konditionen tillät spurtar i uppförsbacke. Jag tror att jag börjar återvända till min gamla form nu. (Förresten har jag och Proust blivit vänner igen, nu inleds min kamp med Kring Guermantes som är tredje delen i romansviten På spaning efter den dit som flytt. En sund själ i en sund kropp ingen alkohol på fredag.
Fredag: 8km i hettan med paps (som visserligen körde ytterligare 2km, lol) har lite ont i ryggslutet på höger sida så fick smörja det med liniment innan jag drog ut. Efter ett tag blir löpning också en träning i att hantera smärta och avväga hur ont man kan ha men ändå träna. Jag tycker synd om de som slitit ut sina knän och senor. Vila är också viktigt. Det tar jag imorgon :)
Lördag:  -
Söndag:- (promenad ofc) ny vecka nalkas nu med stenhård upptrappning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0