estetisk opium

Jag måste slå ett slag för riktigt modefoto. Jag orkar inte med själlösa modeller som stirrar tomt in i kameran med putande läppar och ser ut som idioter. Idioti är otroligt osexigt och därför tilltalas jag inte av dessa hyperredigerade plastmänniskor. Allt de rör vid blir till skit och deras kläder blir därför fula.
När det kommer modereportage eller nya kollektioner med snyggt foto blir jag däremot alldeles till mig. Gah, det är vackert så det skakar om mitt inre, vackert är smärta. Jag älskar det. Se t.ex Hedi Slimane's diary, han är mest känd för designerjobb för Dior Homme men hans foto tar modefotografi till andra dimensioner. Dödligt snyggt som får mig att lämna alla människohatande tankar bakom mig.

Senast i raden av snygga fotosessions i modevärlden måste komma från Filippa K. Under namnet Mojave desert
 har de lyckats skapa en fin blandning av svartvita färgbilder i en subtil, ljusdimmad svensk ton (i öknen!). Jag har klippt ut vissa bilder ur katalogen och satt upp på väggen. Människor i svartvitt som tittar ner i marken må vara långt ifrån orginellt men vissa guilty pleasures måste man få ha. Knark för min estetiska sida.








hedi darling. lovely





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0